Verkeers­vei­ligheid N226


17 februari 2008

Provinciale Staten van Utrecht in vergadering bijeen op 18 februari 2008

Kennis genomen hebbende van het geactualiseerd SMPU.

Constaterende dat:
- het college van GS ambieert om het aantal verkeersdoden van 2002 tot 2020 te laten dalen met 50% en het aantal ziekenhuisgewonden in dezelfde periode met 40% (zie gezamenlijk beoordelingskader pakketstudies p. 22);

Overwegende dat:
- de Bewonersgroep Maarsbergseweg zich ernstige zorgen maakt over de veiligheid van de Maarsbergseweg (N226 hm 61.6 – 63.5);
- zich in 2006 en 2007 wederom veel verkeersongevallen hebben voorgedaan op de Maarsbergseweg;
- het college van GS met de Bewonersgroep Maarsbergseweg van mening verschilt over de mate van verkeersveiligheid van de Maarsbergseweg;
- het college van GS voor de vergadering van de commissie IME d.d. 22-09-2005 de ongevallencijfers heeft gepresenteerd van een groter traject van de N226 dan enkel de Maarsbergseweg (hm 59.2 – 63.5) waardoor de verkeersveiligheid van de Maarsbergseweg niet exact in beeld is gebracht.

Verzoeken het college van Gedeputeerde Staten om:
- een verkeersveiligheidsanalyse op te stellen op basis van recente verkeersongevalcijfers specifiek betrekking hebbend op het traject Maarsbergseweg (N226 hm 61.6 – 63.5) en op basis daarvan een vergelijking met de andere provinciale wegen in de provincie Utrecht te maken;
- en indien uit de analyse blijkt dat de Maarsbergseweg als onveilig gekwalificeerd kan worden, een voorstel voor mogelijke oplossingsrichtingen aan Provinciale Staten voor te leggen.


En gaan over tot de orde van de dag.
W.A. Bodewitz
Partij voor de Dieren


Status

Ingetrokken

Voor

Tegen

Lees onze andere moties

Natuurbeschermingswet- en TOP-gebieden

Lees verder

Amendement populatiebeheer reeën

Lees verder

Help mee aan een betere wereld

    Word lid Doneer